...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

donderdag 2 februari 2012

Een kaars buiten zetten op 2 Februari

Vandaag wordt feestelijk gevierd dan prins Willem-Alexander en prinses Maxima tien jaar geleden in het huwelijk traden. Toen was het, net als nu, een zonnige dag, maar zo'n 20 graden Celsius warmer - de buitentemperatuur bedoel ik.
Die datum, 02-02-2002, sprak veel mensen aan. Mij ook, maar om een andere reden. Voor mij kwam er nog het getal 20 bij: het was op die dag exact 20 jaar geleden, dat mijn moeder overleed, in de vroege morgen van haar 71e verjaardag.
We gaan zometeen een kaars op haar graf zetten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is wel wrang, overlijden op je verjaardag. En 71 is niet oud.

Mijn moeder werd 72. Ze overleed, in 1994, ook op een bijzondere datum: 11-11 en wel precies op 23.11 uur.
Ik kon het haast niet geloven. Sinds die tijd is die dag niet meer hetzelfde als voorheen.

Sterkte vandaag.

J@n. zei

Mijn broer ging heen 2 dagen voor hij 75 zou worden, dat wilde hij kennelijk niet meer meemaken.

Marijke van der Scheer zei

Ik heb ook een verhaal: mijn vader overleed precies op de verjaardag van mijn moeder. Hij lag in het Longcentrum Dekkerswald. Toen mijn moeder op de ochtend van haar verjaardag werd gebeld vanuit het centrum, dacht zij dat het mijn vader was die haar wilde feliciteren. Maar het was een verpleegkundige, die haar verzocht om zo snel mogelijk naar het centrum te komen omdat het slecht ging met haar man. Bij aankomst bleek hij al te zijn overleden.
Een zeer wrang en droevig verjaarscadeau...