...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

vrijdag 3 mei 2013

Een mens moet zo jong mogelijk zichzelf leren verdedigen

5-jarige jongen doodt 2-jarig zusje met eigen geweer
Een Amerikaanse jongen van 5 heeft zijn 2-jarige zusje doodgeschoten met een geweer dat hij vorig jaar cadeau had gekregen.
Het jongetje had een speciaal voor kinderen gemaakt .22-kaliber geweer gekregen toen hij 4 was. Het vuurwapen stond in een hoek van de kamer en de familie zou niet hebben geweten dat er een kogel in zat.
Het geweer is gemaakt door het bedrijf Keystone Sporting Arms, dat zogeheten Crickett-wapens voor kinderen maakt. Het bedrijf adverteert met de slogan "my first real rifle" en heeft op de website foto's van schietende kinderen.

Juist na het drama op de school in Newtown pleitte de wapenlobby, de NRA, nog eens extra voor meer vuurwapens "zodat iedereen zichzelf beter kan verdedigen". Ziehier een "fraai voorbeeld" van deze paranoia.
Als ik dan bovenstaand bericht weer lees, na alle tussenliggende en voorgaande schiet-"incidenten", kan ik alleen maar cynisch worden: gaat de NRA nu roepen om nóg meer vuurwapens voor nóg jongere kinderen?
Dit jongetje heeft nu immers aangetoond dat hij zichzelf, dankzij zijn eigen geweer, kon verdedigen tegen zijn levensbedreigende zusje? Of niet dan?

4 opmerkingen:

J@n. zei

Mijn oudere broers en zussen hadden het bij ons niet overleefd.
Ik ben de jongste van zes! ;-)

Mirjam Kakelbont zei

Héél jammer dat Obama het nieuwe wetsvoorstel er niet doorheen gekregen heeft.

platoonline zei

Zijn die Amerikanen nou echt collectief gek? Hoe is het mogelijk dat een modern land voor een groot deel in zijn cowboytijd blijft steken.
Ik doe mijn best om het allemaal te begrijpen, maar het lukt mij niet.

Dwarsbongel zei

@J@n: Beheers je! Ik kreeg ineens 9 broers en zussen toen ik 14 was en enig kind...
@Mirjam: Onbegrijpelijk he? De evolutie van het menselijk brein blijkt zeer gedifferentiëerd...
@Plato: Er is vermoedelijk iets ontspoord in de denkwereld van de "pioniers", die de oceaan zijn overgestoken.
Maar dat waren dan ook voor een groot deel voortvluchtige criminelen en godsdienstwaanzinnigen, als ik het goed begrepen heb.