...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

dinsdag 27 mei 2014

ZOZ 80 - Zwijmelen op Zaterdag 40524 - La Comparsa

Wie mee wil doen met ZOZ: Zwijmelen op Zaterdag kan terecht bij Marja.

Ik ben te laat, maar de ZOZ van 24 mei wil ik graag inhalen, omdat er een aantal indrukwekkende gebeurtenissen tot deze vertraging hebben geleid.
Zaterdag 24 mei 2014 was het prachtig weer alhier, en er was een kunstmarkt in het centrum, georganiseerd door AKE, de Amateur Kunstenaars Emmen, waar we tegen de verwachting maar één bekende aantroffen.

Ook zou het de 42ste trouwdag geweest zijn van de broer van mijn ex-echtgenote, waarmee ik 30 jaar getrouwd ben geweest. Mijn schoonzusje is, 5 jaar geleden, en kort na hun 37ste trouwdag overleden "na een slopende ziekte". Ik vond een aantal foto's (gescande zwart/wit negatieven) van mijn zwager en schoonzus (het gedoe met ex- laten we weg) toen ik naar andere oude foto's zocht om op facebook te plaatsen. Van hun trouwdag, en nog daarvoor (hun verloving?) in het Stadspark van Groningen.
Ik heb die foto's "ingeblikt" om aan mijn zwager te overhandigen, maar ik vermoedde dat hij op die dag wel naar een locatie kon zijn gegaan die met zijn trouwdag te maken had.

Op zondag 25 mei zijn we gedrieën de ingeblikte foto's naar mijn zwager, die ergens boven Groningen woont, gaan brengen: mijn echtgenote, mijn voormalige echtgenote en ik. We hebben er een lekker dagje uit van gemaakt, maar vooral hebben we mijn zwager blij verrrast: "Iedereen zegt dat ik altijd welkom ben, maar niemand komt bij mij op bezoek!"
Hij was niet thuis, maar toen zijn zus telefonisch vertelde dat ze, met ons, bij hem voor de deur stond, was hij er in 5 minuten.
We zijn ook gezamenlijk naar het kerkhof geweest.

Mijn zwager speelde vroeger een knap stukje gitaar: ooit maakte ik met een simpele bandrecorder een opname: een vriend van hem zong en hij speelde in z'n eentje een volledige begeleiding van Peggy Sue van Buddy Holly. Ik heb daar uiteraard geen video van, de bandopname is weg, en ik weet niet of hij nu nog wel eens speelt (zo strak zijn de contacten niet), maar ik vermoed - niet vaak. Daarom kies ik voor een andere solist. Aangezien ZZ en de Maskers met La Comparsa deze keer de inleiding van de ZOZ waren, wordt het La Comparsa uitgevoerd door die andere solist: Eugene Mago, door mij al eerder getipt.



Update: Sheila was van Tommy Roe, en dat was gebaseerd op Peggy Sue van Buddy Holly. Mijn geheugen liet me even in de steek. Dank Gezienus Omvlee voor je opmerkzaamheid!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtige uitvoering.

platoonline zei

Die man kan wat. En nog belangrijker dan dat: wat fijn dat je je zwager zo'n verrassing bezorgde. Echt leuk.