...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 15 april 2017

170415 - ZOZ - Van de zoon van de timmerman

Wie mee wil doen met (of luisteren/kijken/lezen bij andere deelnemers) ZOZ: Zwijmelen op Zaterdag, vindt de links bij Marja.

We zitten middenin het paasgebeuren, maar ik ben niet thuis en kan niet op de gebruikelijke manier een ZOZ maken. Daarom heb ik dat vantevoren gedaan en laat het resultaat automatisch lanceren.

Ooit trakteerde ik mijn collega's op gebak, met de mededeling dat het Goede Vrijdag was, dat ik de zoon van een timmerman ben, en op die dag 33 jaar werd.
Onchristelijk opgevoede collega's kregen dikke vraagtekens in hun ogen, collega's met een zachte G ontplooiden een brede glimlach, en een collega met een zogeheten Vrijgemaakt Gereformeerde achtergrond kreeg een roodhoofdige aanval van blasfemieroeperij.
En toch was er geen enkele sprake van enigerlei feitelijke onjuistheid.

Omdat we de laatste tijd zorgen gehad hebben om onze autorijderij en onze vaste garage een offerte maakte voor een "noodzakelijke reparatie" van €1200, en een deskundige die we raadpleegden via een zeer bevriend iemand dat kon oplossen voor €80, is er veel veranderd.

De combinatie van Pasen en Garage brengt me bij Frank Zappa, en een gitaarsolo die door zijn zoon werd betiteld als zijn beste solo ooit, van het album "Joe's Garage".

Frank Zappa - Watermelon In Easter Hay (1988):


Wat het met elkaar te maken heeft? Een citaat van Frank Zappa dat me is bijgebleven: "Ook al volgden miljoenen mensen Adolf Hitler, hij had geen gelijk!"

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop dat jullie genieten van de vakantie en het een beetje droog houden.
Super dat de auto veel goedkoper kon worden gerepareerd.
Dank voor je bijdrage, Gauke.

Happy Hulk zei

Prachtig!
De rust die hij in zijn spelen legt.

Ria zei

Geniet van een fijne vakantie
Je zwijmel is prachtig om naar te luisteren

Nietzomaarzooo zei

Misschien is dat wel omdat sommige garagehouders denken dat ze ouderen wel kunnen voorhouden dat het 'echt' noodzakelijk is. En deze generatie nog zo beleefd is dat ze er niet tegen in gaan.

Bij mijn moeder hebben ze onder haar auto nieuwe banden gezet. Ja, was wel duur kind, maar ja...de garage zei dat dit type banden bij de auto hoorde. Uh???

Heerlijke zwijmel. Wens jullie Fijne Paasdagen



MelodyK zei

Prachtig Gauke... wens jullie nog een heel fijne vakantie.

Garagehouders... die hebben veelal een slechte naam en niet onterecht, gelukkig hebben wij ook een 'garagehouder' zoals jij...

Joanne zei

Geweldig! Ik hoop dat jullie genieten en wens jullie fijne Paasdagen.

Liefs Frederique