...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zondag 25 september 2011

Niklas 110924 Kunnen

Er zijn mensen die zeggen dat ze niks kunnen, en anderen die zeggen dat ze alles kunnen.
Sommigen willen gewoon niks kunnen, omdat ze vinden dat "anderen" alles maar moeten doen.
Sommigen denken dat ze alles kunnen, omdat ze kritiek op hun prestaties niet accepteren.
Sommige mensen hebben een harde leerschool ondergaan om niets te kunnen, omdat hun omgeving steeds de kwaliteit van hun kunnen hard in twijfel getrokken heeft.
Een goede term daarvoor zou zijn: ontkunnen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

In de loop van de jaren leer je jezelf wel wat bescheiden op te stellen en dan past 'ontkunnen' ook.

Bij de weg, het blijft me onmogelijk om hier anders dan 'anoniem' te reageren. Het zij zo.

Marijke zei

Het is zo'n logisch woord dat ik me niet kan voorstellen dat het nog niet bestond voor dat ik het hier las..
Als ontkennen kan, waarom dan niet ontkunnen?
Het is wel noodzakelijk het verschil tussen kennen en kunnen te kennen..

Marijke zei

@Anoniem. Het is wel mogelijk om met je naam te reageren. Kies bij profiel selecteren voor Naam/URL. Je kunt dan in het veld je naam zetten, met of zonder je url. In mijn vorige reactie heb ik alleen mijn naam vermeld, in deze vermeld ik ook mijn url erbij. Heel simpel!

Anoniem zei

Waarom ontkennen wel, en ontkunnen niet bestaat is omdat kunnen ook en vooral een hulpwerkwoord is, denk ik.

Overigens ligt Kanniet op het kerkhof en Wilniet ligt ernaast. :-)

plato zei

Leuk gevonden, Niklas. Van Dale wacht op u.