...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

dinsdag 6 december 2011

Niklas - 111206 - Laag bomwater

Ik las dat 45.000 mensen moesten worden geëvacueerd vanwege een levensgevaarlijke situatie, want: Lage Rijnstand legt bom Koblenz bloot en Bom Koblenz met succes ontmanteld, en zag de plaatjes.
En ik maar denken: zijn die bommen nu pas gevaarlijk geworden door die lage waterstand, of is het een krankzinnig toeval dat er al die jaren nog nooit een schip op die bommen is gevaren?

7 opmerkingen:

J@n. zei

Dat is nou ook sterk, daar had ik nou ook al aan zitten te denken!

Daantjuhhh zei

bij ons in de wetering is dit ook een probleem
het gemaal kan het niet meer aan
en moet het laten lopen

Anoniem zei

Een terechte vraag lijkt me. Zo vinden ze in de duinen ook nog wel eens een bom. Denkt iedereen hetzelfde: voor hetzelfde geld had mijn kind daar een kuil gegraven... etc.

tagrijn zei

Ze hebben daar dus letterlijk jarenlang boven een vulkaan geleefd...

Bertie zei

Een speurvis voor verdachte watergebieden, dat zou een oplossing zijn. Een Duitse herder kruisen met een snoek, bijvoorbeeld.

Dwarsbongel zei

Kijk ook even bij NijmegenXL, van mijn zwager Nico. Die heeft een foto van de droogliggende Waalhaven... met schepen!
http://nijmegenxl.blogspot.com/2011/12/waalhaven.html

@Bertie: dan moet die Duitse herder bij het paren wel een snorkel op, of de snoek moet een omgekeerd werkend zuurstofapparaat op...

Bertie zei

Je hoeft niet zover door te denken, met wat verbeelding ia alles mogelijk:-)

Laagwater is heel apart; bij de vorige droogte waren we in Ravenstein waar we de woonboten volledig droog zagen liggen. Bizar.